Група експертів Міжнародного валютного фонду працювала в Києві з 21 до 28 травня 2012 року з метою обговорення питань у рамках консультацій за статтею IV Статуту МВФ у 2012 році. Експерти місії провели зустрічі з Прем’єр-міністром України Азаровим М. Я., Головою Національного банку України Арбузовим С. Г., Міністром фінансів України Колобовим Ю. В., Міністром енергетики та вугільної промисловості України Бойком Ю. А., Міністром економічного розвитку і торгівлі України Порошенком П. О., іншими високопосадовцями, а також із представниками приватного сектору і громадянського суспільства. За результатами візиту Голова місії пан Кріс Джарвіс оприлюднив таку заяву:
"Уряд і Національний банк України досягли прогресу, доклавши зусиль щодо забезпечення підтримки економічної стабільності. Вітаємо проведення Урядом України пенсійної реформи і ухвалення нового Митного кодексу України. Позитивом для суспільства можна назвати низький рівень інфляції, який підтримується монетарною політикою Національного банку України. Було забезпечено поступ у царині дерегуляції та спрощення законів з оподаткування.
Для забезпечення сталого економічного зростання і зниження фінансових ризиків Україна потребує вирішення низки важливих питань і має протистояти як зовнішнім, так і внутрішнім викликам.
Згідно з очікуваннями цього року показники зростання уповільняться через слабкіший попит на продукцію українського експорту. За нашими прогнозами показник річного зростання становитиме 3%. Річна інфляція прогнозується на рівні близько 7%. Ми очікуємо, що дефіцит поточного рахунку збільшиться до 6½% від ВВП за умови незмінної економічної політики, тому, якщо активізувати політику, дефіцит міг би бути нижчим.
Україна потребує суттєвого зовнішнього фінансування, що робить країну вразливою до змін у настроях інвесторів. Для забезпечення підтримки інвесторів Україна має неухильно проводити політику, спрямовану на забезпечення економічної стабільності, і здійснювати проголошені реформи в ключових секторах.
Головним завданням для Уряду України є посилення податково-бюджетної політики. Змінами до бюджету передбачено збільшення видатків на зарплати і пенсії, а з метою їх фінансування заплановано збільшення бюджетних надходжень. Для виконання запланованого Урядом України показника дефіциту бюджету (1.8% ВВП) необхідно здійснити нові заходи. Такі заходи можуть передбачати збільшення ставок оподаткування для високодохідних категорій платників податків і скасування податкових пільг або скорочення видатків.
Уряд України сформулював амбітну мету – досягти енергетичної незалежності. Збільшення тарифів на газ і опалення для населення є важливою складовою для досягнення цієї мети. Рекомендуємо одразу здійснити суттєве підвищення тарифів і проводити регулярні підвищення надалі в рамках розписаного в часі плану зі скасування субсидій. Також рекомендуємо виділити більше коштів для надання грошової підтримки найбіднішим верствам населення з метою відшкодування платежів, що зростають. Підняття цін сприятиме зниженню дефіциту НАК "Нафтогаз України", зменшенню імпорту і вивільнить ресурси для інвестування в національне виробництво та забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів.
Монетарна політика має і далі спрямовуватися на підтримку цінової стабільності. Чинна монетарна позиція є слушною в умовах високих зовнішніх ризиків. Ми продовжуємо вважати, що більша гнучкість обмінного курсу допоможе краще адаптуватися Україні до зміни економічних умов і слугуватиме кращим буфером щодо зовнішніх шоків.
Необхідно і надалі посилювати фінансовий сектор з метою поновлення кредитування і підтримки економічного зростання. Хоч банківська система і має достатньо капіталу, необхідно продовжувати проведення тих реформ, які посилять баланси банків, у тому числі і шляхом заходів зі зменшення великих обсягів непрацюючих позик.
Рекомендуємо, щоб проведення амбітних реформ було спрямовано на підвищення життєвого рівня українського народу і допомогло реалізувати Україні її значний економічний потенціал. Для цього необхідно побудувати більш потужні громадські інститути і забезпечити кращий і більш передбачуваний бізнес-клімат, необхідні для підтримки приватної ініціативи, інвестицій і забезпечення зростання".
"Уряд і Національний банк України досягли прогресу, доклавши зусиль щодо забезпечення підтримки економічної стабільності. Вітаємо проведення Урядом України пенсійної реформи і ухвалення нового Митного кодексу України. Позитивом для суспільства можна назвати низький рівень інфляції, який підтримується монетарною політикою Національного банку України. Було забезпечено поступ у царині дерегуляції та спрощення законів з оподаткування.
Для забезпечення сталого економічного зростання і зниження фінансових ризиків Україна потребує вирішення низки важливих питань і має протистояти як зовнішнім, так і внутрішнім викликам.
Згідно з очікуваннями цього року показники зростання уповільняться через слабкіший попит на продукцію українського експорту. За нашими прогнозами показник річного зростання становитиме 3%. Річна інфляція прогнозується на рівні близько 7%. Ми очікуємо, що дефіцит поточного рахунку збільшиться до 6½% від ВВП за умови незмінної економічної політики, тому, якщо активізувати політику, дефіцит міг би бути нижчим.
Україна потребує суттєвого зовнішнього фінансування, що робить країну вразливою до змін у настроях інвесторів. Для забезпечення підтримки інвесторів Україна має неухильно проводити політику, спрямовану на забезпечення економічної стабільності, і здійснювати проголошені реформи в ключових секторах.
Головним завданням для Уряду України є посилення податково-бюджетної політики. Змінами до бюджету передбачено збільшення видатків на зарплати і пенсії, а з метою їх фінансування заплановано збільшення бюджетних надходжень. Для виконання запланованого Урядом України показника дефіциту бюджету (1.8% ВВП) необхідно здійснити нові заходи. Такі заходи можуть передбачати збільшення ставок оподаткування для високодохідних категорій платників податків і скасування податкових пільг або скорочення видатків.
Уряд України сформулював амбітну мету – досягти енергетичної незалежності. Збільшення тарифів на газ і опалення для населення є важливою складовою для досягнення цієї мети. Рекомендуємо одразу здійснити суттєве підвищення тарифів і проводити регулярні підвищення надалі в рамках розписаного в часі плану зі скасування субсидій. Також рекомендуємо виділити більше коштів для надання грошової підтримки найбіднішим верствам населення з метою відшкодування платежів, що зростають. Підняття цін сприятиме зниженню дефіциту НАК "Нафтогаз України", зменшенню імпорту і вивільнить ресурси для інвестування в національне виробництво та забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів.
Монетарна політика має і далі спрямовуватися на підтримку цінової стабільності. Чинна монетарна позиція є слушною в умовах високих зовнішніх ризиків. Ми продовжуємо вважати, що більша гнучкість обмінного курсу допоможе краще адаптуватися Україні до зміни економічних умов і слугуватиме кращим буфером щодо зовнішніх шоків.
Необхідно і надалі посилювати фінансовий сектор з метою поновлення кредитування і підтримки економічного зростання. Хоч банківська система і має достатньо капіталу, необхідно продовжувати проведення тих реформ, які посилять баланси банків, у тому числі і шляхом заходів зі зменшення великих обсягів непрацюючих позик.
Рекомендуємо, щоб проведення амбітних реформ було спрямовано на підвищення життєвого рівня українського народу і допомогло реалізувати Україні її значний економічний потенціал. Для цього необхідно побудувати більш потужні громадські інститути і забезпечити кращий і більш передбачуваний бізнес-клімат, необхідні для підтримки приватної ініціативи, інвестицій і забезпечення зростання".