Урядова Постанова № 6 порушує закони України у бюджетній сфері та сфері захисту економічної конкуренції. Про це йдеться у листі Президента Асоціації українських банків Олександра Сугоняко до Прем’єр-міністра України Миколи Азарова та Голови Антимонопольного комітету України Василя Цушка з приводу прийняття Кабміном Постанови № 6 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках".
Як відомо, згаданою Постановою передбачається можливість розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів лише у банках, статутний капітал яких перевищує 10 млрд. гривень. Проте в Україні зі 176 діючих банків лише 2 (а саме Укрексімбанк та Ощадбанк) мають такий статутний капітал.
За словами Президента АУБ, така норма порушує конкуренцію на ринку банківських послуг, обмежуючи роботу переважної більшості банківських установ. «Банки України, які мають менший статутний капітал, є повноправними учасниками ринку фінансових послуг та мають не гірші показники діяльності. Зазначимо, що історія розвитку та діяльності української банківської системи свідчить про те, що великий розмір статутного капіталу не є запорукою успішної довготривалої діяльності банку. Окрім того, абсолютний розмір капіталу не є визначальним при виборі банку, оскільки здебільшого місцеві бюджети мають незначні вільні кошти для розміщення», - йдеться у листі Президента АУБ до КМУ та АМКУ.
Також в АУБ наголошують, що при виконанні даної Постанови, внаслідок відсутності конкуренції серед банків, понесуть втрати і місцеві бюджети.
«Під час вибору органами самоврядування банку, в якому будуть розміщуватись тимчасово вільні кошти місцевих бюджетів, необхідно керуватись лише показниками надійності, фінансової стійкості та ліквідності відповідної фінансової установи, підтвердженими висновком НБУ», - йдеться у листі Президента АУБ до КМУ та АМКУ.
Зважаючи на вищевикладене, АУБ звернулась до Прем’єр-міністра України з проханням переглянути норми Постанови № 6 та внести зміни, якими виключити вимогу щодо розміру статутного капіталу банку при виборі установи банку для розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів.
Окрім цього, АУБ звернулась до Антимонопольного комітету України з проханням розглянути питання про порушення Постановою № 6 законодавства про захист економічної конкуренції.
НБУ підтримав пропозиції АУБ щодо збереження спрощених умов капіталізації
Постановою Правління Національного банку України № 564 продовжено до 01.01.2012 року дозвіл банкам включати до капіталу сплачені, але не зареєстровані внески до статутного капіталу.
Також удосконалений порядок залучення коштів на умовах субординованого боргу. Внесеними змінами до Інструкції “Про порядок регулювання діяльності банків в Україні” знята заборона на залучення субординованого боргу для банків, що здійснюють свою діяльність менше одного року. А попередньо прийнятими змінами до Закону України “Про банки і банківську діяльність”, передбачено врахування коштів субординованого боргу, залучених в іноземній валюті, за офіційним курсом НБУ, який діяв на звітну дату.
Як відомо, згаданою Постановою передбачається можливість розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів лише у банках, статутний капітал яких перевищує 10 млрд. гривень. Проте в Україні зі 176 діючих банків лише 2 (а саме Укрексімбанк та Ощадбанк) мають такий статутний капітал.
За словами Президента АУБ, така норма порушує конкуренцію на ринку банківських послуг, обмежуючи роботу переважної більшості банківських установ. «Банки України, які мають менший статутний капітал, є повноправними учасниками ринку фінансових послуг та мають не гірші показники діяльності. Зазначимо, що історія розвитку та діяльності української банківської системи свідчить про те, що великий розмір статутного капіталу не є запорукою успішної довготривалої діяльності банку. Окрім того, абсолютний розмір капіталу не є визначальним при виборі банку, оскільки здебільшого місцеві бюджети мають незначні вільні кошти для розміщення», - йдеться у листі Президента АУБ до КМУ та АМКУ.
Також в АУБ наголошують, що при виконанні даної Постанови, внаслідок відсутності конкуренції серед банків, понесуть втрати і місцеві бюджети.
«Під час вибору органами самоврядування банку, в якому будуть розміщуватись тимчасово вільні кошти місцевих бюджетів, необхідно керуватись лише показниками надійності, фінансової стійкості та ліквідності відповідної фінансової установи, підтвердженими висновком НБУ», - йдеться у листі Президента АУБ до КМУ та АМКУ.
Зважаючи на вищевикладене, АУБ звернулась до Прем’єр-міністра України з проханням переглянути норми Постанови № 6 та внести зміни, якими виключити вимогу щодо розміру статутного капіталу банку при виборі установи банку для розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів.
Окрім цього, АУБ звернулась до Антимонопольного комітету України з проханням розглянути питання про порушення Постановою № 6 законодавства про захист економічної конкуренції.
НБУ підтримав пропозиції АУБ щодо збереження спрощених умов капіталізації
Постановою Правління Національного банку України № 564 продовжено до 01.01.2012 року дозвіл банкам включати до капіталу сплачені, але не зареєстровані внески до статутного капіталу.
Також удосконалений порядок залучення коштів на умовах субординованого боргу. Внесеними змінами до Інструкції “Про порядок регулювання діяльності банків в Україні” знята заборона на залучення субординованого боргу для банків, що здійснюють свою діяльність менше одного року. А попередньо прийнятими змінами до Закону України “Про банки і банківську діяльність”, передбачено врахування коштів субординованого боргу, залучених в іноземній валюті, за офіційним курсом НБУ, який діяв на звітну дату.